IBM Mainframe z13

آشنایی مختصر با محصول منحصر به فرد شرکت IBM

(IBM Mainframe z13)

یکی از محصولات منحصر به فرد شرکت مطرح و معظم  IBM  که می توان به آن اشاره کرد IBM Mainframe Z13 می باشد . که بنا بر  ادعای شرکت بسیار مطرح IBM پر قدرت ترین و پیچیده ترین پردازنده سیستم کامپیوتری در جهان در زمان تولید این محصول می باشد. این سیستم نتیجه 5 سال تلاش و توسعه تیم متخصص این شرکت با سرمایه گذاری در حدود یک میلیارد دلار بود. بهره مندی از سریعترین پردازنده های موجود با حداکثر سرعت در رمزگذاری و تجزیه و تحلیل داده ها باعث شده تا این سیستم با قابلیت پردازش  2.5   میلیارد عملیات تراکنشی در روز به یکی از اصلی ترین سیستم ها در برآورده ساختن نیاز های جدید نرم افزار های موبایل در حوزه اقتصادی تبدیل شود. ریز پردازنده های به کار رفته در z13 تقریبا 2 دو برابر سریعتر از پردازنده های سرور های رایج در دنیا  است و علاوه بر این z13  نسبت به نسل های قبلی خود از 300 درصد حافظه بیشتر و همچنین 100 درصد پهنای باند تبادل داده بالاتر برخوردار شده است.

همانطورکه هر تراکنش از طریق دستگاه موبایل می تواند به چهار یا صد تعامل اضافی سیستمی منجر شود، تنها تامین قدرت پردازشی و پهنای باند بالا نمی تواند برای رسیدگی به این تراکنش ها کافی باشد چون اطمینان از امنیت هر کدام از این تعاملات موضوع بسیار جدی محسوب می شود. سیستم IBM z13 با پلتفرم اختصاصی خود با عنوان IBM MobileFirst   ترکیب شده تا سرعت رمزگذاری اطلاعات را به دو برابر نسبت به نسل های قبلی مین فریم  افزایش دهد که با این کار در واقع تراکنش هایی امن تر را در کسب و کار ها به ارمغان می آورد. سیستم تجزیه و تحلیل بسیار پیشرفته و آنی جاسازی شده در z13 نه تنها از کلاهبرداری و تقلب جلوگیری می کند، بلکه به کسب و کارها در شناسایی عادت خرید مشتریان، تسهیل برنامه های وفاداری مشتری و همچنین شناسایی فرصت های خوب فروش همزمان با رشد مشتریان کمک بسیار زیادی می کند.

شرکت پادکو آمادگی دارد که برای مشتریان خود نسبت تامین تجهیزات مین فریم و نیز قطعات محصولات IBM Mainframe در اسرع وقت اقدام نماید .